رنو داستر در محصول 2016 خود که در ایران نیز عرضه شده است دست به تغییراتی در نمای داخلی و ظاهر خودرو زد.
به گزارش عصر ایران، در حال حاضر بازار کراساوورهای زیر 100 میلیون تومانی در ایران، بیشتر در اختیار برندهای چینی است اما چند سالی است که یک مدل خاص، از اروپای شرقی که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره میبرد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل میکند.
اگر چه که این خودرو از ساختههای شرکت داچیای رومانی محسوب میگردد ولی سعی شده تا استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ کند. رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال 2010 میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است.
خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته میشود که این اقدام شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی نیز میشود.
یکی از انتقادهای وارد شده به این خودرو شرایط داشبورد و نمای ظاهری آن بود زیرا دکوراسیون داخلی این خودرو با خودروی ال 90 تتفاوت چندانی نداشت ولی اخیرا شرکت رنو تغییراتی را در داشبور ،نمای داخلی،جلو پنجره و رینگ های آن اجرا کرده که این مدل در داخل ایران نیز عرضه شده است .
هرچند که این تغییرات باعث زیبا تر شدن نمای داخلی این خودرو شده ولی به نظر می رسد برای دست گرفتن بازار به خودرو های چینی این شرکت بازهم باید تغییراتی را در زمینه زیبایی این خودرو بکار گیرید.
در این عکس ها تغییرات انجام شده در دکوراسون داخلی این خودرو مشخص شده است.
خودروساز آلمانی بامو به صورت رسمی از X4 M40i رونمایی کرد.
این خودرو بیشتر از آنچه از آن انتظار میرود، سریع است. X4 M40i با استفاده از نسخه جدید موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر M پرفورمنس تووینپاور، در بازه دور موتور ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ قدرتی برابر ۳۶۰ اسببخار در اختیار قرار میدهد و بین ۱۳۵۰ تا ۵۲۵۰ دور بر دقیقه نیز گشتاوری معادل ۴۶۵ نیوتنمتر تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ در این مدل ۴/۹ ثانیه است و حداکثر سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
در X4 M40i انتقال قدرت به سیستم دیفرانسیل AWD xDrive با جهتگیری محور عقب، از طریق یک گیربکس اتوماتیک استپترونیک ۸ سرعته انجام میگیرد. در این سیستم، برنامه تغییر دنده ویژه M پرفورمنس استفاده شده که شیفتهای اسپورتیتر و سرعت بیشتری در رفتن به دنده پایینتر دارد.
وقتی این مدل در سال آینده وارد نمایشگاههای خودرو در امریکا شود، امکان انتخاب ۷ رنگ بدنه مختلف وجود خواهد داشت که ۶ تای آنها با M اسپورت در دیگر X4ها قابلاستفاده هستند. رنگ آبی (Long Beach Blue) که در تصویر نیز دیده میشود، به صورت اختصاصی برای این مدل خواهد بود. ضمن اینکه ۶ طرح رنگ چرم نوادا و ۴ تریم مختلف داخلی برای کابین درنظر گرفته شده است.
این هیولای دوازده سیلندری با 660 اسب بخار قدرت در حالی که راننده اش یک گانگستر سوئدی بود سقوط کرد و خودرو به معنای واقعی کلمه به دو نیمه تبدیل شد ولی به راننده ی ان هیچ آسیبی نرسید
سری Z خودروهای نیسان در کنار GTR از جملهی خودروهایی است که با بهرهگیری از فاکتورهای اسپورت، محبوب بسیاری از جوانان است. نیسان 370Z اولین خودرویی است که زیر تیغ جراحی بازوی تیونینگ نیسان، یعنی Nismo رفته و حاصل آن 370Z Nismo است. علیرغم بهرهمندی نیروی موتور فوقالعاده، چالاکی و هندلینگ مناسب، این خودرو از ظاهر یک خودروی تیونینگ شده بیبهره بود، حال آنکه نیسان پرده از نمونهی فیسلیفت شده این خودرو برداشته تا ردای یک اسپورت تیونینگ شده به معنای واقعی را بر تن خودروی خود کند.
نیسان 370Z Nismo یک خودروی چالاک اسپورت است که از موتوری با قدرت 350 اسببخار در گشتاور 276 نیوتنمتر بهره میبرد. این خودرو پس از روشن شدن موتور و جاری شدن قدرت در سیستم انتقال قدرت به یک خودروی خوشدست با هندلینگ بالا تبدیل میشود که یارای رقابت با بهترین خودروهای موجود را دارا است.
همانطور که گفتیم، این خودرو علیرغم بهرهگیری از نیروی زیاد و برخورداری از تمامی فاکتورهای یک خودروی اسپورت، از یک ظاهر درخور و گیرا بیبهره بود. همانطور که در تصاویر نیز ملاحظه میکنید، ظاهر نمونهی پیشین این خودرو بسیار ساده و بدون کوچکترین جزئیاتی است که نیسان این مورد را در فیسلیفت جدید ارائه شده جبران کرده است.
نتقال قدرت در رنجروور اسپرت توسط هر چهار چرخ (4-wheel-drive) صورت می گیرد و این خودرو دارای سیستم انتقال نیروی 8 سرعتۀ اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی می باشد.
برای این خودروی شاسی بلند (SUV) دو پیشرانۀ متفاوت که هر دوی آنها به سوپرشارژر (supercharger) و اینترکولر (intercooler) مجهز شده اند ، تعبیه شده است. پیشرانۀ 6 سیلندر (V6) آن دارای 3 لیتر حجم و قدرتی معادل 340 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن بر متر می باشد و پیشرانۀ 8 سیلندر (V8) این خودرو دارای حجم 5 لیتر و قدرت موتور 510 اسب بخار و گشتاوری معادل 625 نیوتن بر متر می باشد.
رنجروور اسپرت با موتور 3 لیتری خود در مدت زمان 6.2 ثانیه قادر به رسیدن به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت ( 60 مایل) گردید و مسیر 400 متری (1/4 مایل) را در مدت زمان 14 ثانیه پیمود و به سرعت نهایی 209 کیلومتر بر ساعت رسید و با موتور 5 لیتری در مدت زمان 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت دست یافت و مسیر 400 را نیز در مدت زمان 13.5 ثانیه طی نمود و به سرعت نهایی 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.